Музей о.Осипа Лещука

      Моральна та духовна криза: як її уникнути… 

      10 вересня 2021р.

     Наше сьогодення – це час духовної кризи та відступництва, час надужиття свободою, час ідолопоклонства перед багатством, а не безкорисного служіння любові.

Тому так гостро зараз стоїть питання перед людьми: «Чи зуміємо подолати цю духовну кризу?  Чи знайдемо шлях із цієї безодні?» І в перших рядах борців повинні стати педагогічні працівники, інтелігенція, яка у всі часи була в авангарді на шляху до світла.

Педагогічний колектив Стаївської загальноосвітньої школи I-II ст. імені Осипа Лещука глибоко усвідомив суть цієї проблеми і тому питання виховання школярів не випускає із своєї уваги. У тісному зв’язку з батьками, з громадськістю ми крок за кроком утверджуємо у свідомості школярів основні принципи загальнолюдської моралі, людських цінностей, кращих скарбів побуту, традицій, які залишили нам у спадок попередні покоління.

Важливим засобом у здійснені цих завдань є уроки християнської етики, які проводять вчителі школи: відмінник народної освіти Лотиш М. П. та Ганиш Л.О. Цікавими розповідями і власним прикладом вони формують у дітей правильний погляд на природні суспільні явища,  вчать їх розуміти і виконувати Заповіді Божі, протистояти небезпечним явищам нашого життя – алкоголізму, наркоманії, небезпеці, яку несуть з собою  надмірне захоплення телевізором, комп’ютером, інтернетом. Добре, що багато батьків стали нашими спільниками у вирішенні цих проблем, тому в роботі з громадськістю будемо і надалі працювати над цими питаннями, використовуючи різні форми і методи.

Другим важливим засобом у формуванні належної свідомості школярів, їх поведінки є шкільний музей о.Осипа Лещука, нашого земляка, священика, письменника, професора богослов’я, мученика за віру та Україну. Тісна співпраця із сином Осипа Лещука Тихоном, професором «Львівської політехніки», дає добрі результати, сприяє  збагаченню музею новими експонатами.

Цінною є літературна спадщина Осипа Лещука. Був він організатором і керівником Марійських дружин у Раві-Руській, видатним катехитом. Його педагогічні погляди заслуговують на достеменне  вивчення та популяризацію.

Учні школи із задоволенням знайомляться із життям цієї непересічної особистості, і це, звичайно, має великий вплив на формування у  них патріотичних почуттів, християнської моралі взагалі. Марія Прокопівна Лотиш як завідувач музею підготувала групу учнів-екскурсоводів, працює Рада музею. Діти сумлінно і з задоволенням виконують сої обов’язки. Вчителі школи постійно використовують у виховній роботі можливості музею,  місцевий матеріал. А його в нас дуже багато.  Із 27 проголошених Блаженними українських мучеників за Христову віру і національні переконання 12  народилися на Львівщині, є нашими земляками. Уродженцем Угнова є  священномученик Степан-Северіян Бараник, уродженкою Цеблова —  Блаженна Олімпія. Життя цих людей є подвигом, його вони віддали на вівтар свободи нашого народу. На прикладі їхнього життя діти дізнаються, хто ми, чиїх синів онуки, кого ми маємо поціновувати на Богом даній землі.

Учні з цікавістю знайомляться з життям видатних людей на тематичних шкільних лінійках, виховних годинах, при написанні рефератів, при проведенні музично-літературних вечорів, конкурсів, вікторин. Готують діти матеріали до Літературного календаря та шкільної преси, проводимо конкурси малюнків до свят та визначних подій з життя країни.

Нещодавно  у школі відзначали 120-річчя від дня народження о.Осипа Лещука. Діти черговий раз доторкнулися до спадщини щирого патріота, великого захисника рідної мови, віри, професора, письменника, отця Осипа Лещука.  Самі школярі зробили висновок, що всі  видатні постаті нашого народу були високо освіченими,  відданими  і стійкими у служінні  народу.

Мудро сказав один політик, що Україна не встане з колін, поки не впаде на коліна перед Богом. Пам’ятаймо про це. Бережімо своїх дітей від духовного убозтва, від морального розтління. Це нелегка праця, але це наш професійний обов’язок, за виконання якого колись також будемо відповідати перед своїм Творцем.

                                                           Директор школи   Мирослава  Ігнатюк

 

 Роль шкільного музею в освітньому процесі

  • Шкільний музей о.Осипа Лещука – організаційний центр краєзнавчої та виховної  роботи школи. Він є і ефективним осередком навчання. Експозиція музею дає змогу з найбільшим ефектом використати ілюстративний матеріал для глибокого засвоєння учнями знань на уроках  історії України, літератури, для проведення виховних бесід, позакласних заходів.
  • Музей відкриває також великі можливості для організації самостійної творчої роботи учнів. Проведення екскурсій та музейних уроків – потужний засіб підвищення рівня навчально-виховнго процесу у школі.
  • Шкільний музей є однією з форм розвитку творчої самодіяльності і громадської активності учнів у процесі збирання, дослідження, обробки, оформлення і пропаганди матеріалів з історії та літератури, які мають виховну і науково-пізнавальну цінність.
  • Мета і завдання музею – сприяти формуванню в учнів патріотизму, розширенню їхнього світогляду, вихованню пізнавальних інтересів і здібностей, розвитку суспільно-політичної активності, виробленню практичних навичок пошуково-дослідницької роботи. Він є базою для здійснення краєзнавчого принципу у навчанні та вихованні школярів.
  • Наш музей тісно співпрацює з громадськими організаціями, науковими установами, професором НУ «Львівська політехніка» Тихоном Лещуком і відіграє значну культурно-освітню і виховну роль для громади села, сприяє реалізації пріоритетного напрямку роботи школи  як громадсько активного навчального закладу.
  • Створення, функціонування шкільного музею історико-краєзнавчого профілю неможливе без активної пошуково-дослідницької роботи школярів у позаурочний час. В організації музею, крім юних краєзнавців, повинні брати участь учителі й батьки.
  • Вважаємо, що музей нашої школи, як інші шкільні музеї, покликаний і  сприяє ідейному, моральному, трудовому та естетичному вихованню підростаючого покоління.
  • Ефективність освітньо-виховного впливу музею в цілому багато в чому  залежить від того, наскільки учні підготовлені до сприймання музейної інформації. Мова йде про певний рівень «музейної культури», тобто здатності орієнтуватися в музейному середовищі і, користуючись музейною мовою, бачити експозицію. Під цим розуміють уміння людини оцінювати музейні предмети не тільки як пам’ятки матеріальної культури, а й із суспільно-історичних позицій, як частину історії, багатогранність зв’язків якої поєднує минуле з сьогоденням і допомагає будувати майбутнє.
  • Діяльність музею спрямовується таким чином, щоб кожне нове покоління учнів, критично оцінивши роботу своїх попередників, продовжувало її. При такій цілеспрямованій праці зберігається наступність музейно-краєзнавчої роботи.
  • Створення шкільного краєзнавчого музею – це вища стадія краєзнавчої роботи школи, але не її завершення. Нові педагогічні завдання вимагають нових форм краєзнавчої діяльності. Музей повинен бути постійною творчою лабораторією всього шкільного колективу, робота якого будується на основі цілеспрямованості та ініціативи вчителів і учнів.
  • Наші випускники, нині студенти вишів, намагаються максимально використовувати потенціал музею для написання курсових, дипломних робіт. Педагоги шкіл району разом із своїми вихованцями є гостями нашої школи. Проведені нашими учнями музейні екскурсії – реальна можливість  дізнатися багато цікавого про культурну і педагогічну спадщину видатних особистостей нашого краю, відкрити для себе забуті і незнані до цього трагічні сторінки історії багатостраждатьного українського народу.

Щиро запрошуємо всіх бажаючих відвідати зразковий музей отця Осипа Лещука у Стаївській ЗШ І-ІІ ст. імені Осипа Лещука!

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Стаївська гімназія імені Осипа Лещука; вулиця Нова, 32; Червоноградський район; індекс 80017, Львівська область
e-mail: staivka2012@gmail.com